Kto powinien się bać grzywny. O odpowiedzialności za reklamowanie alkoholu | Rzeczpospolita | 1997-02-26

 
Próba obrony redaktorów naczelnych za karanie (grzywną do 500 000 zł!) za zamieszczanie reklamy alkoholu.
 
Nowelizacja ustawy z 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi wprowadziła drakońskie kary przewidziane m.in. dla redaktorów naczelnych czasopism, na łamach których znajdzie się reklama napojów alkoholu. W artykule postawiono tezę, że odpowiedzialności powinni podlegać zleceniodawcy reklam a nie dziennikarze-szefowie redakcji.

Z poglądem tym ostro polemizował adw. Andrzej Karpowicz (polemika w załączeniu).
 
 
1997-02-26 | Rzeczpospolita | Kto powinien się bać grzywny.pdf
1997-02-26 | Rzeczpospolita | Kto powinien się bać grzywny.jpg
1997-03-21 | Rzeczpospolita | Polemika - A. Karpowicz.pdf
1997-03-21 | Rzeczpospolita | Polemika - A. Karpowicz.jpg
 
powrót